EXHIBITIONS / ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Hannah Greely “Wild corner” @ Bernier Eliades
3.5

Σε κάποια γωνιά του μυαλού. Στο πιο απόκρυφο σημείο. Εκεί που σπάνια θα ψάχνατε. Το μέρος αυτό που όλοι έχουμε κάπου στον εγκέφαλο μας προσπαθεί να ανακαλύψει, να ξεσκονίσει και να αναδείξει η Hannah Greely μέσα από τα έργα της στην έκθεση “Wildcorner”.

Σε ένα δρόμο που μυρίζει ακόμη παλιά Αθήνα, σχεδόν κρυμμένο από τις πολυσύχναστες τουριστικές αλάνες που την περιβάλλουν, η gallery Bernier Elliades παρουσιάζει για ακόμη μια φορά ένα δείγμα Καλιφορνέζικης τέχνης. Η έκθεση χωρίζεται σε δυο ενότητες. Απόλυτα άνισες καλλιτεχνικά. Η πρώτη αποτελείται από πέντε γλυπτά. Ιδιόμορφα και εμπνευσμένα από ένα κόσμο με έντονες αναμνήσεις από εξωσχολικά βιβλία και ιλουστρασιόν περιοδικά. Η Greely δείχνει να εξερευνεί τα αντικείμενα που δημιουργεί προσδίδοντας τους μια αφηγηματική ιδιότητα. Σε όλα αποτυπώνεται άλλοτε λιγότερο εμφανώς και άλλοτε με κάθε σαφήνεια η προσπάθεια να ειπωθεί μια ιστορία, να συμβολιστεί κάτι πέρα από το γλυπτό που εκτίθεται μπροστά μας. Το “fear bag” μπορεί να μοιάζει με κοινή τσάντα γυμναστηρίου η ταραχώδης του επιφάνεια και το μυστηριώδες περιεχόμενο του ωστόσο προδιαθέτουν διαφορετικές ερμηνείες. Το ίδιο και το “panoramarollup”, ένας ιδιόμορφος υπνόσακος φτιαγμένος από μουσαμά, πολυεστέρα, ακρυλικό και λάδι. Από τη μια πλευρά παρουσιάζει ένα ερημικό τοπίο και από την άλλη ενσωματώνει στο εσωτερικό του την άλλη όψη του τοπίου το βράδυ. Από τις πιο εντυπωσιακές στιγμές της έκθεσης, κυρίως από τεχνικής άποψης, είναι το γλυπτό “The Hermit”. Πρόκειται για μια ανθρώπινη μορφή ύψους 2,06 εκατοστών που σκεπάζεται από ένα κομμάτι ύφασμα το οποίο με την ιδιαίτερη τεχνική που χρησιμοποιεί η καλλιτέχνης προσδίδει στον τσιμεντένιο ερημίτη πρωτόγνωρη ζωτικότητα. Εξίσου εντυπωσιακό και εκτυφλωτικά ζωντανό το γλυπτό που χρησιμοποιήθηκε για την διαφήμιση της έκθεσης, ο μπλε θαλάσσιος αστερίας “Tracer” που συναντάει το εκ φύσεως ξένο στοιχείο του ξάστερου ουρανού. Στον αντίποδα και εντελώς αταίριαστα με τα γλυπτά, σε σημείο που διαταράσσουν τη συνολική εικόνα της έκθεσης είναι οι δεκαπέντε πίνακες ζωγραφικής. Άνευροι, ανέμπνευστοι και ανούσια απλοϊκοί δεν ξεχωρίζουν από σχολική έκθεση ζωγραφικής. H Greely με τα γλυπτά της θέτει αναμφισβήτητα τις προϋποθέσεις για το ξεσκόνισμα ή την ανακάλυψη μιας ιδιαίτερης εσωτερικής γωνιάς, που όπως χαρακτηριστικά λέει πρέπει να επισκεπτόμαστε μια στο τόσο. Οι πίνακες της όμως σπρώχνουν σε σύγχυση. Γ.Ε.