EXHIBITIONS / ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Aernout Mik «Pulverous / Mock up» @ Πειραιώς 260
3.5

Είναι λίγες οι φορές που μια έκθεση με video εγκαταστάσεις κρατάει το θεατή όχι απλά για να δει το τέλος κάθε προβολής αλλά επειδή η ίδια η εικόνα καταφέρνει να του αποσπάσει την προσοχή. Στον εναλλακτικό χώρο του Φεστιβάλ Αθηνών στην Πειραιώς 260 του Κτηρίου Α, ο Ολλανδός Aernout Mik κάνει πράξη το παραπάνω.

Πολυβραβευμένος και με σημαντικές διακρίσεις στο βιογραφικό του όπως η εκπροσώπηση της Ολλανδίας στην Μπιενάλε της Βενετίας και η έκθεση έργων του στο Μoma, ο 49χρονος σήμερα καλλιτέχνης παρουσιάζει συνολικά δυο video εγκαταστάσεις στην έκθεση με τίτλο «Pulverous / Mock up». Στην πρώτη και περισσότερο ενδιαφέρουσα με τον τίτλο «Pulverous» όλα εκτυλίσσονται σε ένα σουπερμάρκετ όπου πρωταγωνιστές του είναι οι πελάτες του. Εντελώς μηχανικά και αθόρυβα αδειάζουν το περιεχόμενο συσκευασιών, καταστρέφουν ράφια και επεξεργάζονται τα προϊόντα της ακατανόητης πράξης τους άνευ συγκεκριμένου λόγου. Χωρίς να επικοινωνούν μεταξύ τους, παραδομένοι ρημάζουν την καθημερινότητα τους. Η σκηνοθεσία ιδιαίτερα μελετημένη αναδεικνύει την έντονη δυναμική της εικόνας. Ο καλλιτέχνης προειδοποιεί για το φάσμα της καταστροφής με το οποίο είμαστε όλοι ιδιαίτερα συμφιλιωμένοι ακόμη και πριν την συντέλεια του. Στο έργο του η εξοικείωση μας το χειρότερο θριαμβεύει πανηγυρικά. Παραλληλίστε τον σύγχρονο Έλληνα που μένει απαθής και αφομοιώνεται με ευκολία στο δυσχερέστερο και διαφορετικό αύριο που ξημερώνει κάθε μέρα. Μια δυνατή και επίκαιρη φωνή αφύπνισης. Στο «Mock up» τα πράγματα είναι εντελώς χαοτικά και μάλλον λιγότερο συγκεκριμένα. Οι τέσσερις διαφορετικές οθόνες προβάλλουν την επόμενη ημέρα της συντέλειας ενός θλιβερού γεγονότος σε έναν άγνωστο τόπο και υπό άγνωστη αιτία. Οι νεκροί αναπαριστώνται από πάνινες κούκλες ενώ ο κόσμος κινείται στο χώρο εντελώς άσκοπα. Εντυπωσιακό σαν παραγωγή αλλά με δυσανάλογο αποτέλεσμα σε σχέση με το «Pulverous». Συνολικά ακόμη και αν δεν διαβάσετε ποτέ το πληροφοριακό φυλλάδιο που συνοδεύει την έκθεση είναι σίγουρο πως οι δυο video προβολές ενεργοποιούν και οδηγούν την σκέψη στο σκοπό του καλλιτέχνη, τη στιγμή που το ενδιαφέρον δύσκολα χάνεται όσο χαοτικό και αν είναι το περιεχόμενο τους. Γ.Ε