EXHIBITIONS / ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Undisclosed recipients @ TAF
2

Το δεξιά διαμέρισμα του πρώτου ορόφου στο TAF, με το ξύλινο πάτωμα που τρίζει κινηματογραφικά αλλά και οι κάτω οικίες φιλοξενενούν την καλοκαιρινή έκθεση του ανήσυχου πολυχώρου. Έντονα νεανική και με σύγχρονες αναφορές, η έκθεση «Undisclosed recipients» μπορεί να μην έχει συνοχή, ούτε να πιστοποιεί την θεματική της, μεμονωμένα όμως και σε πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Συνολικά 23 νέοι καλλιτέχνες –κάποιοι με ξεχωριστό ταλέντο και ολόφρεσκη αισθητική– εξερευνούν μέσα από τα έργα τους την σχέση καλλιτέχνη-έργου-θεατή, εξετάζοντας το έργο ως μέσο επικοινωνίας, ως «ενδιάμεσο» ανάμεσα στον καλλιτέχνη και τον θεατή. Ή τουλάχιστον κάπως έτσι σύμφωνα με όσα το δελτίο τύπου της έκθεσης αναφέρει. Στην πραγματικότητα μόλις έξι είναι τα έργα που κερδίζουν το ενδιαφέρον, που δημιουργούν την ζητούμενη επικοινωνία πομπού και δέκτη, που προδιαθέτουν για περαιτέρω ανάλυση. Το θέμα της έκθεσης άλλωστε είναι τόσο προφανές καλλιτεχνικά που αποτελεί αφετηρία σχεδόν κάθε δημιουργικής προσπάθειας. Ενδιαφέρουσα η κατασκευή της Μαρίας Λιανού «Massage your tension away», όπως και ο πίνακας μεικτής τεχνικής του Κωνσταντίνου Πάτσιου «Άγνωστοι παραλήπτες». Ατμοσφαιρική η φωτογραφία του Kamilo Nollas «Κοράκι» αποτυπώνει με διαύγεια ένα απόλυτα στιλιζαρισμένο σκηνικό. Στο κέντρο του χώρου, σχεδόν σαν ταφικό μνημείο, η κατασκευή του Απόλλωνα Γλύκα «Σ’ αγαπώ» αποτελεί την πιο χιουμοριστική και ταυτόχρονα ευρηματική στιγμή της έκθεσης. Έργο με πολλούς -άγνωστους και μη- παραλήπτες και αντίστοιχα πολλά μηνύματα είναι ο πίνακας της Έρης Σκυργιαννής με τίτλο «Πολλαπλές πραγματικότητες». Ιδιαίτερη τεχνοτροπία με χρήση ακρυλικού, μελετημένος συνδυασμός χρωμάτων. Η νεανική δημιουργία στα καλύτερα της. Στον αντίποδα ο υπερβολικός χώρος που αφιερώθηκε για τις έξι βγαλμένες από εφηβικό δωμάτιο «Celebrity rules» φωτογραφίες της Ειρήνη Μπαζάρα, οι ανέμπνευστοι πίνακες του Μάριου Ντεπαντουάνη και ο «ιντερνετικός» πίνακας του Πάνου Σκουλούδη «Superb». Τόσο προφανής. Γ.Ε.