THEATRE / ΘΕΑΤΡΟ
Οι δούλες @ Νέο ελληνικό θέατρο Γιώργου Αρμένη
3.5

Δυο ικανές πρωταγωνίστριες με υποκριτικό βάθος αλλά και ταλέντο στην εξισσορόπηση του παιχνιδιού μεταξύ πραγματικότητας και τρέλας, είναι όσα το δημοφιλές θεατρικό έργο του Ζάν Ζενέ απαιτεί. Oι εκδοχές του έργου που έχει παρουσιαστεί κατά καιρούς πολλές, οι “Δούλες” της Έφης Μουρίκη όμως αν ξεχωρίζουν για κάτι είναι οι ερμηνείες του.

Δυο κοπέλες του υπηρετικού προσωπικού, η Σολάνζ και η Κλαίρ φορούν τα ρούχα της κυρίας τους, όταν εκείνη λείπει από το σπίτι. Παίζουν εναλλάξ το ρόλο της οικοδέσποινας και της καμαριέρας, βγάζοντας στην επιφάνεια την αληθινή σχέση που συντηρείται κάτω από τα υποτακτικά “μάλιστα κυρία”. Συμπεριφορά που αναδεικνύει την δίψα τους για κοινωνική ανέλιξη. Και όλα αυτά, την ώρα που ήδη έχουν θέσει σε εφαρμογή το πρώτο μέρος του σχεδίου τους και περιμένουν για το επόμενο και περισσότερο θανατηφόρο. Το ιδιάζων πνεύμα και η ιδιαίτερα ψυχογραφική ατμόσφαιρα της γραφής του Ζενέ είνα διάχυτα στο έργο. Την ώρα που τα αντιφατικά συναισθήματα, οι εναλλαγές των ψυχολογικών καταστάσεων και οι ραγδαίες μεταπτώσεις των ηρωίδων είναι έτοιμες να ξεχιλίσουν, ξαναβουτούν στο συγγραφικό σκεύος και αρχίζουν εκ νέου την ίδια διαδικασία. Η Κατερίνα Παπουτσάκη πέρα από κάθε προσδοκία, ελέγχει μεθοδικά τον κυκλοθυμικό ρόλο της. Αν και κάποιες στιγμές αγγίζει την υπερβολή, συνολικά εντυπωσιάζει στην ακραία διττή φύση του χαρακτήρα που ερμηνεύει. Στο ίδιο περίπου επίπεδο και η Έφη Μουρίκη. Λιγότερο υπερβολική μεν αλλά περισσότερο “στεγνή” συναισθημάτων, απέδωσε μια Σολάνζ απόλυτα αξιοπρεπής. Ταιριαστή φυσιογνωμικά, η Μάρα Μοτάκη στο ρόλο της κυρίας του σπιτιού συνέβαλε με την σειρά της στο καλοδουλεμένο ερμηνευτικό πάζλ της παράστασης. Στις “Δούλες” σε σκηνοθεσία της Έφης Μουρίκη είναι δύσκολο να συναντήσεις ενοχλητικά μελανά σημεία. Οι ερμηνείες κινούνται συνολικά πάνω από το ικανοποιητικό, τα σκηνικά και τα κουστούμια του Τόλη Τατόλα δείχνουν εναρμονισμένα όπως και οι φωτισμοί του Lato B. Αν κάτι λείπει είναι η συνολική απογείωση, που θα ξεχωρίσει μια καλή παράσταση (όπως αυτή) σε εξαιρετική. Γ.Ε.