THEATRE / ΘΕΑΤΡΟ
Την Τρίτη στο Σούπερ–μάρκετ @ Από μηχανής θέατρο
4

Η εβδομαδιαία συνήθεια της επίσκεψης μιας κατά τα άλλα συνηθισμένης τρανσέξουαλ στο σπίτι του πατέρα της. Θέμα καθόλου πρωτότυπο είναι η αλήθεια. Η ζωντάνια της γραφής του Εμμανουέλ Νταρλέ όμως, σε συνδυασμό με την φλεγόμενη αμεσότητα της ερμηνείας του Φαίδωνα Καστρή, απογειώνουν την συγκεκριμένη επίσκεψη την «Τρίτη στο σούπερ – μάρκετ».

Η Μαρί-Πιέρ χρησιμοποιεί εδώ και χρόνια το νέο της όνομα, όσο και αν ο γέρος πατέρας της επιμένει να την αποκαλεί με το αρσενικό βαφτιστικό της Ζαν-Πιέρ. Μένει πια μακριά από το πατρικό της, και τον επισκέπτεται ευλαβικά κάθε Τρίτη, για να τακτοποιήσει το σπίτι και να ψωνίσουν μαζί στο σούπερ μάρκετ, πραγματοποιώντας όλες τις οικιακές υποχρεώσεις που έκανε η μητέρα της πριν πεθάνει. Αυτήν, όπως και κάθε φορά, εκείνος στο δρόμο για το σούπερ μάρκετ θα προχωράει μακριά της για να αποφύγει τα σχόλια. Θα ψωνίζουν σε απόσταση κοινωνικής ασφάλειας, στο ταμείο όμως τα βλέμματα του κόσμου θα επικεντρώνονται επάνω τους και ύστερα συνωμοτικά θα αλλάζουν κατεύθυνση. Και όλα αυτά ως την επόμενη Τρίτη. Αν αυτή υπάρξει. Σε άλλη περίπτωση θα μπορούσε να είναι ακόμη ένα έργο για τη ζωή και την δυσλειτουργική οικογενειακή σχέση μιας τρανσέξουαλ. Το έργο του βραβευμένου Εμμανουέλ Νταρλέ ωστόσο πλάθει μια μεστή συναισθημάτων και ψυχολογικών διαβαθμίσεων ηρωίδα αλλά και ιστορία. Μια προσωπικότητα τόσο κραυγαλέα αυθεντική σαν να ξεπήδησε μόλις από την πραγματικότητα. Τίποτα όμως ίσως να μην είχε λειτουργήσει, αν τη Μαρί-Πιέρ και τον πατέρα της ταυτόχρονα, δεν ερμήνευε ο εξαιρετικός Φαίδων Καστρής. Υπόδειγμα ερμηνείας και θεατρικής πλαστικότητας, μεταπηδά από το αρσενικό στο θηλυκό, σε κλίμακες ναδίρ-ζενίθ, πλάθοντας την ιδανική ηρωίδα για το έργο του Νταρλέ. Ιδιαίτερα εμπνευσμένη και έξυπνη η σκηνοθεσία της ταλαντούχας Κατερίνας Μπερδέκα, σε συνδυασμό με το προσεγμένα μινιμαλιστικό σκηνικό του Νίκου Αναγνωστόπουλου, τους μελετημένους φωτισμούς του Τάσου Παλαιορούτα, τη μουσική του Δημήτρη Παπαλάμπρου αλλά και τις ζωντανές μελωδίες στο πιάνο του Θέμι Συμβουλόπουλου, που συντελούν σε μια από τις καλύτερες παραστάσεις της φετινής σεζόν. Γ.Ε.