THEATRE / ΘΕΑΤΡΟ
Billie Holiday @ Θέατρο Ακροπόλ
1.5

Θα παραμείνει για πάντα η φωνή της jazz, μια γυναίκα με αξεπέραστο ταλέντο και μια τόσο έντονη και πολυτάραχη ζωή, που αποτελεί την ιδανική πηγή έμπνευσης για την συγγραφή ενός σεναρίου. Κι είναι αληθινά κρίμα, όταν βασίζεσαι στην ιστορία μιας τόσο σημαντικής φιγούρας, επιλέγοντας ταυτόχρονα μια ταλαντούχα ηθοποιό να την ερμηνεύσει και το αποτέλεσμα που βγαίνει να είναι τόσο φτωχό και πρόχειρα φτιαγμένο, που αδικεί κάθε καλή πρόθεση και ακυρώνει ακόμη και τη δυναμική του μύθου της Billie Holiday.

Δύσκολα παιδικά χρόνια, κακομεταχείρηση από συγγενείς, φυλάκιση για πορνεία, ένας κυνηγός ταλέντων, μια λαμπρή καριέρα, φυλάκιση για ναρκωτικά, σύντροφοι που την κακομεταχειρίστηκαν, θάνατος στα 44 σε δεινή οικονομική κατάσταση. Δεν χρειάζονται περισσότερα στοιχεία για να πειστεί κανείς για την ταραχώδη αλλά και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ζωή της Αμερικανίδας τραγουδίστριας. Πιο εύκολα βέβαια, πείθεται κάποιος από την συγκλονιστική της φωνή αλλά και την θηλυκή στιβαρότητα της παρουσίας της. Στον διαχωρισμό αυτό θα έπρεπε να εμβαθύνει και η Φένια Παπαδόδημα. Έχοντας ξεχωρίσει τα τελευταία χρόνια με τις πετυχημένες και ετερόκλητες επιλογές της άλλοτε ως ηθοποιός, τραγουδοποιός, χορεύτρια ακόμη και σκηνοθέτις, θα ήταν προτιμότερο για τα δεδομένα αυτής της παράστασης, να ασχοληθεί είτε με την ζωή της Holiday ως πρόζα, είτε καλύτερα με την καλλιτεχνική της πορεία μέσα από τα τραγούδια της. Η ισοπεδωτική παροιμία πως δυο καρπούζια κάτω από μια μασχάλη δεν χωράνε, επαληθεύεται απόλυτα. Το κείμενο της Παπαδόδημα δεν έχει καμία ροή, πλατιάζει διαρκώς και δεν καταφέρνει ποτέ να δημιουργήσει μια συμπαγή και αυτοτελή ιστορία. Η μεγάλη σκηνή του Ακροπόλ και το ανύπαρκτο σκηνικό που προσπαθεί να γεμίσει με την σκηνοθεσία του ο Γρηγότης Γαιτανάρος από την αλλή κουράζουν αφόρητα. Όσο και αν η ηθοποιός είναι άψογη στην ερμηνεία των τραγουδιών, όσο καλοκουρδισμένη και αν είναι η συνοδεία του jazz κουαρτέτου (Περικλής Τριβόλης, Γιώργος Μικρός, Φωτεινός Τσακόπουλος και Λεάνδρος Φράτνικ), ο συγκεκριμένος χώρος, ο χαμηλός προϋπολογισμός της παράστασης και το θέμα που επιλέχθηκε, δεν συνεισφέρουν σε ένα αξιόλογο αποτέλεσμα. Και είναι σίγουρο πως οι καλές προθέσεις υπήρχαν. Γ.Ε.