EXHIBITIONS / ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Kalup Linzy “Notes from a limerent” @ The Breeder
3

Στην Ελλάδα δεν έχουν αναδειχθεί καλλιτέχνες όπως ο Kalup Linzy. Το έδαφος δεν είναι πρόσφορο. Ένας άντρας που ντύνεται με γυναικεία ρούχα για να καυτηριάσει ζητήματα που αφορούν την θρησκεία, τις σχέσεις μέσα στην οικογένεια, το εργασιακό περιβάλλον αλλά κυρίως φυλετικά και σεξουαλικά ζητήματα, στη χώρα μας αντιμετωπίζεται μονάχα ως καρικατούρα ή ως αμφιλεγόμενος διασκεδαστής στην καλύτερη περίπτωση.

Αν αποδεχτούμε πως η ιδέα ενός άνδρα με drag αμφίεση έχει ουσιαστικό κίνητρο και υπόβαθρο για να σχολιάσει σημαντικά κοινωνικά στερεότυπα, η φιλοσοφία του Αμερικανού καλλιτέχνη αποκτά ενδιαφέρον. Ο Linzy βαθιά επηρεασμένος από τις αμερικάνικες σαπουνόπερες που αποτέλεσαν κομμάτι της παιδικής του καθημερινότητας, πλάθει σχεδόν βιωματικά τα σατυρικά σενάρια των σύντομων βίντεο του, εμπνευσμένος από τηλεοπτικές νουβέλες και Χολιγουντιανά μελοδράματα. Στην έκθεση που φιλοξενεί η γκαλερί The breeder, παρουσιάζεται το όγδοο βίντεο της σειράς Conversations Wit De Churen με τίτλο «Notes from a limerent» μαζί με φωτογραφίες μεγάλων διαστάσεων από τα γυρίσματα του. Η αισθητική είναι φτηνή, η ποιότητα και η τεχνική των έργων του πρόχειρη και συχνά κακοφτιαγμένη, το ειρωνικό του σχόλιο όμως στοχεύει με ακρίβεια στο κέντρο της σκέψης και κερδίζει θεατές κάθε κοινωνικής ιδεολογίας και ερωτικού προσανατολισμού. Γνωστός στο αμερικανικό κοινό για την συμμετοχή του σε δημοφιλείς τηλεοπτικές σαπουνόπερες, ο 35χρονος καλλιτέχνης που ζει και εργάζεται στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης, χρησιμοποιεί την παρωδία για να υπονομεύσει στερεοτυπικά δεδομένα γύρω από την σεξουαλικότητα. Άλλοτε ως άνδρας και άλλοτε ως γυναίκα σατιρίζει καταστάσεις που αποτελούν μέρος της εικονικής μας ζωής, οι οποίες πλάθονται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και οικειοποιούνται ύστερα από όλους μας. Παίζει ουσιαστικά με την τεχνητή και δυσλειτουργική αμφίδρομη σχέση ενός μέσου όπως η τηλεόραση που διαμορφώνει χαρακτήρες, ήθη και συμπεριφορές. Σχέση ανεπανόρθωτα βλαβερή. Ο Linzy αποδεικνύει πως πρόκειται για έναν ευφυή και σκεπτόμενο καλλιτέχνη. Η έκθεση μπορεί να μην κερδίζει για την πρωτοτυπία και την ξεχωριστή της αισθητική, το καίρια σαρκαστικό της σχόλιο ωστόσο αναδεικνύεται και δραστηριοποιεί «ακινητοποιημένα» σημεία του εγκεφάλου. Γ.Ε