THEATRE / ΘΕΑΤΡΟ
Peeping Tom “À Louer” (Ενοικιάζεται) @ Πειραιώς 260, Κτήριο Δ / Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου
3

Γνωστοί στους λάτρεις του χορού από το Φεστιβάλ Καλαμάτας, οι Βέλγοι Peeping Tom ή ηδονοβλεψίες στα ελληνικά, προδιέθεσαν θετικά από πολύ νωρίς. Το επιβλητικό πορφυρό σκηνικό που αποκάλυψε ένα μεγαλειώδες σαλόνι, οι αριστοτεχνικές κινήσεις του SeolJin Kim που καθηλώνουν, η οπερετική φωνή της Eurudike De Beul ακόμη και η βροχή που έπεφτε καταρρακτωδώς στην στέγη της Πειραιώς 260 στην πρεμιέρα της παράστασης. Εντυπωσιακά επιμέρους στοιχεία στην σουρεαλιστική παλέτα ενός ταλαντούχου καλλιτέχνη που δυσκολεύεται όμως να αποτυπώσει την έμπνευση στο δημιούργημα του.

Έναν κόσμο που νοικιάζει και ενοικιάζεται, μια πραγματικότητα που αφηγείται την ίδια την ζωή. Για την φθορά και την νιότη, την αγάπη και την εξάρτηση, τη μοναξιά και τις φοβίες μας, είναι η αλήθεια που πραγματεύεται η δημιουργική ομάδα των Φλαμανδών «ηδονοβλεψιών». Οι αναμνήσεις, τα άγχη, τα όνειρα κι οι εφιάλτες μετουσιώνονται σε ορμέμφυτες κινήσεις που αγωνιούν να εκφράσουν τις ανθρώπινες συνθήκες και συμπεριφορές που διαμορφώνονται σήμερα. Πηγαία φαντασία, εξαιρετικές χορογραφίες και δημιουργική σκηνοθεσία από τον Γάλλο Franck Chartier και την Αργεντινή Gabriela Carrizo, συνδημιουργό της κολεκτίβας. Ένα έργο που οι ετερόκλητες ιστορίες που εξιστορεί, μπερδεύονται με έναν χαώδη τρόπο η μια με την άλλη, αδικώντας έτσι την γνήσια και ολόφρεσκη τρέλα που αναδύει το όλο εγχείρημα. Όσο και αν οι τεχνικοί της παράστασης, που συμμετέχουν στο έργο σαν κομπάρσοι, τρέχουν ανεπιτήδευτα πίσω από τους κινούμενους καναπέδες, η Marie Gyselbrecht πλάθει με επιμέλεια μια αλλόκοτα σαγηνευτική ηρωίδα ή το αγαπημένο «Wild is the wind» αποκτά μια ιδιόμορφη ακουστική που μένει στα αυτιά για ώρες μετά την παράσταση, το αποτέλεσμα δεν δικαιώνει. Ούτε την πρόθεση, ούτε το ταλέντο αλλά ούτε και την έμπνευση των Peeping Tom. Είναι αδύνατον, όσο και αν προσπαθήσει κανείς, να εντάξει το συνολικό αποτέλεσμα σε ένα εννοιολογικό πλαίσιο με μια στοιχειώδη νοηματική ακολουθία. Και είναι στ’ αλήθεια τόσο κρίμα.
|Γ.Ε